SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Avesta BK
Hockey på riktigt

Rutiner för kiosken (Uppdaterad)

Rutiner för kiosken

Kioskrutiner 2024/2025

Här finns lite vad som bör tänkas på i samband med kiosken (mer information finns nere i kiosken).

  • Kiosken bör öppnas för försäljning 1 timme innan start.
  • Se till att vara i god tid innan matchens början, 

    2 timmar innan A-lag och juniormatcher och i samband med samlings tiden på ungdomsmatcherna dock minst 1 timme innan matchstart. 

  • Kiosk nyckel ligger i ett skåp med kod lås nere vid gamla dörren till ungdomslokalerna. Kod för skåpet fås av kioskrepresentant alternativt ligger på kioskschemat.
  • Se till att ni bemannar kiosken vid A-lagsmatcherna med minst 3 personer då en av de ska ta hand om entrén. Entrén ska bemannas från kl 18.
  • Entrékassan ligger i kassaskåpet i kiosken och även nyckel för att låsa upp entrédörren. Glöm ej att låsa entrédörren efteråt. Ordinarie dörr öppnas automatiskt ca en halvtimme efter matchstart och låses en halvtimme efter matchens slut. När dörren låses upp kan man lämna entrén.

Vid öppning.

Börja med att starta upp kaffebryggaren.

Öppna alla luckor, jalusi, dörrar och ställ ner stolarna.

Sätt på vatten till korven. Använd vattenkokaren, så värmer du vattnet fortare. Häll sedan över vattnet i korvvärmaren, ha i några lagerblad och pepparkorn i vattnet. Se till att korvvattnet ALDRIG kokar, för då spricker korven. Anpassa mängden korv, koka hellre i fler omgångar.

Ta fram färdiga toasts och fikabröd som förvaras i frysen. Ska finnas toast, annars får man bre i ordning.

Gör i ordning fika till lagen, domare och seket, se separat rutin.

Ställ fram mjölk, ketchup, senap, termos och fikabröd på bordet i caféterian.

 

Vid stängning (om det inte är match efteråt).

Töm alla soppåsar i kiosken och caféterian och släng i stora blå containern bredvid kioskens veranda.

Städa toaletterna.

Torka borden, och sopa och våttorka golven.

Diska ur alla kastruller och termosar, torka och ställ in i skåpen.

Hämta in termosar efter matchens slut.

Lås, släck och stäng allt, kom ihåg att larma ytterdörren.

Lägg tillbaka nyckeln.

 

Separata rutiner för öppning och stängning finns i kiosken.

 

Vid A-lagsmatcherna är bemannande lags OVR och klocka ansvariga för att tömma sopor i hall och toaletterna i hallen samt plocka skräp på läktaren!

Vill man köpa sig fri kontaktar man någon av personerna nedan. Det kostar 400 kr/match.

 

Alice Vestman 072-720 26 00,

 

Maya Enocksson 076-050 61 00, Freja Nejman 073-106 20 65

---------------

Fördelning av kioskpassen under säsongen 24/25

 

Alla lag bemannar kiosken på sina egna hemmamatcher.

A-lagsmatcherna + Entré fördelas enligt följande:

Kioskansvariga är Tommy Emanuelsson, Louise Gabrielsson

 

 

Lag Vecka A lagsmatch Matchdag
U14 2441 2024-10-08 Tisdag
U15/U16 2441 2024-10-11 Fredag
J18/J20 2443 2024-10-22 Tisdag
U14 2443 2024-10-25 Fredag
U15/U16 2444 2024-11-01 Fredag
J18/J20 2446 2024-11-12 Tisdag
U14 2446 2024-11-15 Fredag
U15/U16 2449 2024-12-03 Tisdag
J18/J20 2449 2024-12-06 Fredag
U14 2502 2025-01-10 Fredag
U15/U16 2503 2025-01-17 Fredag
J18/J20 2505 2025-01-31 Fredag
U14 2506 2025-02-07 Fredag
U15/U16 2508 2025-02-21 Fredag

 

 

 

 
Våra sponsorer