-09 U15

BK förlorade mot Leksand
2022-10-30 07:20

U14 förlorade klart mot Leksand (2-3, 0-5, 3-2) på hemmaplan.

-Vi är inte alls på samma nivå som mot Säter i Onsdags och då ringer det snabbt säger tränare Patrik Malta

Redan efter 14 sekunder i första perioden gav Troy Fransson Leksand ledningen efter att snyggt rundat Avesta kassen och det skulle komma mer från Troys klubba. Avesta ryckte upp sig lite och efter mål av Oliver Almkärr och Felix Andersson var ställningen 2-3 efter den första perioden.

-I andra perioden vet jag inte vad som hände fortsätter Malta, men vi var inte alls med. Avesta förlorar skotten med 20-6 och perioden med 5-0.

Leksand som är ett bra lag idag, anförda av firma Troy Fransson 2+4 och Olle Bergström 4+2 och vi är från början lite starstruck tillägger Avestas andra tränare Jonas Gabrielsson

-I sista pausen sa vi bara att vi skulle försöka gå ut och vinna tredje vilket vi också gjorde. 3-2 i sista perioden är det enda som vi kan ta med oss från denna match avslutar malta.

I nästa omgång, som spelas på lördag den 12 November, väntar Mora borta

Avesta BK Leksand IF 5-10 (2-3, 0-5, 3-2)

Målskyttar ABK Oliver Almkärr 3, Albin Andersson 1, Felix Andersson 1

UtvAvesta: 10x2 Säter: 4x2.

Skott: 35-22 (8-8, 6-20, 9-12)

Avesta BK: Rasmus Hibell (Oliver Andersson-Saleskog )-Eddie Malta, Cesar Oscarsson, Nileo Gabrielsson, Ossian Segh Lidén, Albin Andersson, Zach Johansson, Filippa Englöf, Felix Andersson, Rasmus Hibell, Elliot Roswall, Albin Dahlberg, Linus Hammar, Max Nyström , Felix Andersson, Loui Hedblom