Strömsbro för bra för ABK:s J20-lag
2021-09-18 14:40

Avesta BK:s J20-lag spelade på lördagseftermiddagen mot Strömsbro IF. Resultatet blev 0-5 (0-2, 0-2, 0-1) efter det att Avesta inte var nära att vinna, trots man gjorde två godkända perioder, säger tränaren Niclas Hero.

-Jag tycker vi spelade rätt så bra i första och tredje perioden. Andra perioden kan vi glömma, då gjorde vi inte så många rätt.
Förlusten till trots, så menade Niclas Hero att det fanns bra saker, men även delar som kan bli bättre. Inte minst målskyttet.
-Vi gör bra lösningar och hittar gubben i mitten, han står där han ska stå. Vi skapar en del lägen men gör inte mål. Vi är väldigt ineffektiva. Vi skapade fem, sex hundra procentiga lägen, det är noll mål, och då går det inte att vinna matcher.

Vad säger du om Strömsbro i jämförelse med Kvarnsveden ni vann mot förra helgen?
-Det här är seriens bästa lag, och det var som natt och dag mot matchen senast mot Kvarnsveden. Jag tycker vi är och nosar på dem. Det ska bli roligt när serien börjar, och då kommer det bli bra

Vad är det förutom målskyttet, som du känner ni måste skärpa till när serien drar igång?
-Det vi måste förbättra är att tro på det i tre perioder, och på det spelsystem vi har. När vi väl gör det, så blir det väldigt bra. Sedan måste alla ta sitt eget ansvar när det går tungt, och man går till sig själv, och inte gnälla på någon annan. Att man gör sitt bästa.

Nästa helg möter Avesta BK, Köping HC på bortaplan.