Hockeygymnasium

Lärare: Thord Mattsson 073-364 53 90

Stefan Lundqvist 070 8645212

Patrik Sjöström

Här kan du söka till vårt HG

Ansökan Hockeygymnasiet

Avesta nu rekommenderat hockeygymnasium av Svenska Hockeyförbundet

En lokal ishockeyprofil (LIP) är en samverkansform mellan en skolhuvudman och en eller flera ishockeyföreningar och vänder sig till ishockeyintresserade ungdomar inom skolhuvudmannens och samverkande ishockeyföreningars naturliga rekryteringsområde. Mål och riktlinjer för verksamheten har utarbetats av Svenska Ishockeyförbundets Utvecklingsavdelning och Hockeygymnasieutskottet och skall uppfyllas vid den verksamhet som har klassificerats som rekommenderad lokal ishockeyprofil.

TILLSTYRKANSBEVIS
som av Svenska Ishockeyförbundet rekommenderad lokal ishockeyprofil (LIP).
Karlfeldtgymnasiet i Avesta kommun i samverkan med ishockeyföreningen Avesta BK har av Svenska Ishockeyförbundet klassificerats som rekommenderad lokal ishockeyprofil.
Tillstyrkan gäller för 4 antagningsomgångar och 6 utbildningsår fr.o.m. höstterminen 2018.
Tillstyrkan innebär att verksamheten skall följa av Svenska Ishockeyförbundet fastställda riktlinjer för LIP.

SVENSKA ISHOCKEYFÖRBUNDET
Utvecklingsavdelningen