Inga poäng för J20-laget mot Hofors
2021-10-16 14:56
J20-laget med Jesper Larssons förlorade lördagens match mot Hofors HC. Arkivfoto: Privat.

Avesta BK:s J20 lag fick inte med sig några poäng i bortamatchen mot Hofors HC. Matchen slutade 4-1, efter det att ABK hela tiden fått jaga i underläge.

-Vi har en del lägen som vi inte sätter dit, men det är en jämn match, och HHC drog det längsta strået, säger Jesper Larsson som vaktade målet.

Redan efter tre minuter tog HHC ledningen med 1-0. Det i en period Avesta inte riktigt kunde mäta sig med hemmalaget.

-Jag tyckte vi började lite slött i första. Vi gör en halvdan match, helt okej ändå. Hofors vi mötte var bra, säger Jesper Larsson som fick se ett annat ”BK” i mellanperioden, som slutade 0-0:, men att sedan Hofors tog över i sista perioden.

-Vi kom upp i andra och spela bättre. De slog upp på tempot i tredje, och var det bättre laget i den perioden.

Hofors som är obesegrade i serien, sysselsatte Jesper Larsson som räddade 45 av 49 skott. Trots förlusten kände sig ABK-keepern med all rätt nöjd över sin egna insats.

-Jag tycker jag gjorde en helt okej match och att det gick bra.

I en haltande tabell, återfinns Avesta på femte plats. I nästa omgång, 23 oktober, väntar hemmamatch mot Säters IF.

J20. Hofors HC-Avesta BK 4-1 (1-0, 0-0, 3-1)

Målen: 1-0 Roberts Vorona, 2-0 Nikita Ivaschenko, 3-0 Roberts Vorona, 3-1 Zacarias Ridderstam, 4-1 Georgi Hiltsenko.

Skott 49-34 (1-0, 0-0, 3-1)

Publik: Ingen uppgift.

ABK i Hofors ishall: Jesper Larsson (Wiggo Lundberg)-Isak Rundblad, Simon Dalén,Erik Lindgren, Viktor Eliasson,Isac Ihrfors-Oliver Ahlberg, Hampus Wiklund, Zacarias Ridderstam, Edvin Karlsson, Erik Millberg-Olle Westlund, Viggo Meerits, Cristopher Gustafsson, Julian Vinlöf-Palm-Felix Lilja, William Johansson.