Förlust i premiären för J20
2021-08-27 22:27
Säsongens första träningsmatch blev en jobbig sådan för Avesta BK:s J20 lag. Foto: Per LIndgren

Säsongen första träningsmatch blev en mardröm för Avesta BK:s J20-lag. För motståndet stod Sollentuna HC som visade sig vara numret för stora för hemmalaget.

-Vi är väldigt otränade gentemot de här killarna, säger Niclas Hero, tränare i Avesta BK, efter matchen som slutade med förlust 0-8 (0-1, 0-2, 0-5).

Stockholmslaget som tillbringar weekenden i Avesta på träningsläger, kontrollerade första perioden., Efter sju minuter tog Sollentuna ledningen med 0-1. Några fler mål blev det inte i perioden, tack vare Jesper Larsson i Avestamålet som var lagets genomgående bästa spelare.

-Första perioden har vi lite ork och rätt kreativa och spelar ut pucken bra. Sedan orkar vi inte röra på fötterna. Vi slutar spela för vi är så trötta, säger Niclas Hero.

I den andra perioden hade ABK fortfarande tufft att komma in i matchen, och SHC drygade ut ledningen till 0-3 efter fyrtio minuter.

Ett slutkört Avesta gör nog bäst i att glömma den tredje perioden, då man bokstavligen gick på knäna. Även Jesper Larsson tvingades vittja kassen fem gånger.

-Jesper gör det bra. Han blev lite ensam där bak i slutet. Vi började hänga med huvuden. Vi åker vilse i egen zon för vi är så trötta, säger Niclas Hero, som tyckte det fanns några spelare som gjorde det bra:

-William (Johansson) som är en -04:a, Felix (Lilja), (Simon) Dalén och Olle Westlund spelade bra.

Nästa match för J20-laget är den 11 september mot Kvarnsveden.

-Då hoppas vi ha bättre flås. Det ska bli rätt så roligt i vinter. Sedan får vi hoppas (Filip) Ström kan vara med på lite J20-matcher, säger en inte alltför nedslagen Niclas Hero efter förnedringen.

J20 Avesta BK-Sollentuna HC 0-8 (0-1, 0-2, 0-5)

Skott: 10-52.

Domare: Fredrik Hermansson

Publik: Ca 80 (Avestahallen)

ABK: Jesper Larsson (Wiggo Lundberg)-Isac Ihrfors, Edvin Karlsson, Zacarias Ridderstam, Isak Rundblad, Oliver Ahlberg-Julian Vinlöf -Palm, Viktor Eliasson, Erik Millberg, Hampus Wiklund, Simon Dalén-Felix Lilja, Christopher Gustafsson, Erik Lindgren, Olle Westlund, William Johansson.