Mora IK

Karta:Klicka här >>
Andra raka segern
2019-10-18 14:04

MORA IK – AVESTA BK 1-8 (1-3, 0-4, 0-1)

I lördags tog Avesta´s U14 sin andra raka seger borta i Orsa mot Mora IK.

Matchrapport signerad tränare Juha Harjula

"Som sifforna visar så vi ganska överlägsna sett över hela matchen. 8-1 skrevs sifforna till och kunde ha varit några mål större. Vi ledare pratade om inför matchen med grabbarna att försöka få in lite av de vi tränat under veckan och stundtals visade dem att vi är på rätt väg.Vi startade energiskt och hade bra fart under skridskorna och 1-0 och 2-0 kom ganska snabbt efter fint passningsspel. Det gick kanske lite för lätt i början och grabbarna trodde att de skulle gå att åka på en skridsko. Men Mora tog sig ju längre perioden gick och skapade några halvchanser. Vi pratade med grabbarna i båset att få igång skridskoåkningen igen med blandat resultat. Mora fick in en reducering 1-2 en bit in i första period, men strax innan vilan satte vi 3:an och de var skönt för grabbarna. Vi ledare fick väcka spelarna lite under periodvilan och tryckte på att åka skridskor och släppa pucken. De gjorde de kan man säga. Vi spelade ut Mora i 2:a perioden som vi vann med 4-0 och skotten med 24-3. Det var nästa bara spel i Moras zon och vi borde kanske ha gjort några mål till. Jag måste berömma backarna som stod upp på offensiva blålinjen och gjorde det möjligt att vi kunde behålla trycket i Mora´s zon byte efter byte. Inför 3:e perioden sa vi till spelarna att inte tappa fokus på passningsspelet och att de inte spelade roll vem som gjorde målen. De blev lite si och så med det, och många ville göra mål och inte släppa pucken till kompisen som hade ett bättre läge. Sen gjorde det väl lite att vi var bara 11 utespelare och det blev trötta ben och huvuden i 3:e. Men i hela taget så var de en ok 1:a, mycket bra 2:a och 3:e perioden var mindre bra. Vi får bygga på det vi hade i 2:a perioden till veckans träningar och nästa helgs hemmamatch. Ett extra plus till spelet i egen zon som blir bättre och bättre, vi släpper inte in motståndarna till så enkla lägen framför vårat mål och hjälper våran målvakt mycket bättre."

Poängligan (mål+assist): Casper Harjula (4+2), Viktor Lyckman (1+1), Kevin Risberg (2+1), Pontus Bergström (0+2), Lucas Olveby (0+1), Sean Åhlström (1+0)

Utvisningar: Viktor Lyckman 2 minuter

Spelade matcher